Cultural Anthropology

Lobby: de kunst van het beïnvloeden

Bedrijf: Hague Corporate Affairs
Spreker: Josja Roest

Studie: Culturele Antropologie
Time: 14.30 - 15.30

Registratiecode: L19

Hague Corporate Affairs helpt bedrijven, NGO’s, maar ook overheden het gesprek aan te gaan met de buitenwereld. Wij lobbyen om politici, ambtenaren en allerlei belangenorganisaties te overtuigen en draagvlak te creëren voor een specifiek belang. Voor nieuwe wetgeving bijvoorbeeld. Ook helpen wij cliënten met hun media- en communicatiestrategie, want beïnvloeding stopt niet bij de deur van een vergaderzaal. Beïnvloeding via de media, social media en digitale communicatiekanalen is minstens zo belangrijk. En misschien nog wel belangrijker.  

Bij Hague doorbreken we de grenzen tussen public affairs, communicatie en media.

Josja Roest, bestuurskundige van achtergrond en tegenwoordig consultant bij Hague, neemt jullie mee in de wereld van public affairs en communicatie. Wie lobbyen allemaal? Hoe werkt zo’n lobby nu precies? En welke ethische afwegingen maakt een lobbyist? Het komt allemaal aan bod tijdens deze lezing over de kunst van het beïnvloeden.